Forumindex sisauppsala
Svenska institutet för strategisk analys
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Chain of Command - Kampanj Bagration
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Chain of Command
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-02 23:07:12    Rubrik: Chain of Command - Kampanj Bagration Svara med citat

Juni 1944 östfronten.

Tyskarna har delat in fronten i tre delar, nord, mitt och syd. Varje front försvaras av var sin armégrupp. Tyskarna är övertygade om att ryssarna kommer att under sommaren 1944 sätta in offensiver på nordfronten och i Ukraina (sydfronten) detta gör att man tunnar ut armégrupp mitt så mycket man kan. Den 23 juni består armégrupp mitt av 34 infanteridivisioner, två luftwaffe fältdivisioner, sju säkerhetsdivisioner, två panzergrenadierdivisioner, en pansardivision samt några ungerska divisioner av låg kvalité.
Sammanlagt har man 400 000 man i stridande förband och 400 000 man i förband för underhåll, administration etc. När dessa sträckt ut längs fronten innebär det att varje km täcks av ca 80 man, tre artilleripjäser och en StuG samtidigt som man i princip inte hade någon reserv.

Röda armén som mycket aktivt arbetat med att övertyga tyskarna om att deras stora anfall skulle bli i Ukraina, har samtidigt samlat 118 infanteridivisioner, åtta pansarkårer, sex kavalleridivisioner, 13 artilleridivisioner. Totalt 1 700 000 man, mer än dubbelt så många man som tyskarna på samma frontavsnitt.

Tittar man på den tunga utrustningen blir skillnaden ännu större. Tyskarna förfogar över 553 stridsvagnar och infanterikanonvagnar (totalt på östfronten 4 740), 9 500 artilleripjäser och granatkastare samt 839 flygplan. Röda armén sätter in över 4 070 stridsvagnar och infanterikanonvagnar, nästan 29 000 artilleripjäser och granatkastare samt 6 327 flygplan.

Den 23 juni startar Röda armén operation Bagration, denna kommer att blir tyskarna största nederlag under kriget och Armégrupp mitt kommer att fullständigt kollapsa. Man bryter snabbt igenom längs hela fronten och tyska förband blir inringade, dels på grund av order att inte backa och dels på grund av de snabba sovjetiska framryckningarna.
Initialt är tyskarna försiktiga att skicka in förstärkningar från de andra frontavsnitten, eftersom att man tror att hela operationen är en avledande manöver inför den riktiga offensiven i Ukraina.

Den 23 juni är en lugn dag för 12:e pansardivisionen, som ligger stationerad som reserv i norra Ukraina. Trupperna är utvilade och förbandet har fått utrustning och manskap så att man är vid full styrka. Detta får ett abrupt slut när man i HKW inser vidden av anfallet mot Armégrupp mitt. Pansardivisionen lastas på tåg och skickas norrut för att delta i försöken att stoppa den ryska framstormningen.

Den 27 juni lastas trupperna av söder om Minsk och sätts in för att stödja en utbrytning av inringade trupper i Bobruysk. Ett kompani lämnas vid en broövergång över floden Svislach för att säkra en linje bakåt över floden för de utbrytande trupperna att retirera över.

Samtidigt håller Röda armén på att säkra inringningen av Bobruysk och påbörja decimeringen av de inringade trupperna samtidigt som förband ur 2:a pansarkåren rycker fram för att inringa Minsk. Bland annat den 359:e infanteridivisionen, som ännu inte varit i strid under operationen, sätts in för att blockera utbrytningen. Delar av divisionen får till uppgift att säkra en av broarna i området över floden Svislach. Detta för att hindra tyskar som tar sig igenom inringningen från att retirera över bron.

Den 28:e juni 1944.
Posterna till ett ensamt tysk kompani, placerat vid en ödslig bro 55 km söder om Minsk, hör tidigt på morgonen artillerield längre österut och inser att deras kamrater satts in i strid för att hjälpa de inringade tyskarna att bryta sig ut. De vet att de ryska trupperna antagligen är helt överlägsna och avundas inte sina kamrater.
Funderingarna avbryts dock när posterna hör betydligt närmare ljud som förvarnar om egna problem.

En kort bit längre bort inleder en rysk officer den sista framryckningen mot sitt eget mål, en liten bro som antagligen är försvarad av tyska trupper. Men övertygad om sina rutinerade soldaters förmåga och den uppenbara kollapsen av det tyska försvaret, ger honom stor tillförsikt inför de stundande striderna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MattaSoppa



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 3122
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-03 07:57:44    Rubrik: Svara med citat

en underbar teaser och Laughing
strålande sammanfattning av bakgrunden! Cool
_________________
// mvh Mats M
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-03 12:53:32    Rubrik: Svara med citat

Jag som inte tänkte släppa denna teaser förrän om två veckor.
Var naivt av mig att tro att den var väl gömd.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MattaSoppa



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 3122
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-03 13:49:04    Rubrik: Svara med citat

Winroth skrev:
Jag som inte tänkte släppa denna teaser förrän om två veckor.
Var naivt av mig att tro att den var väl gömd.
Shocked Shocked Du är ju till å med naivare än vad jag är. Laughing Laughing
_________________
// mvh Mats M
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
christer



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 2145
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-03 15:10:02    Rubrik: Svara med citat

Hörru, det var årtal sedan Enigman knäcktes. Nu står vi stackars forterlandsvänner illa till...
_________________
"The game’s afoot;
Follow your spirit: and upon this charge,
Cry — God for Harry! England and Saint George!”
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Emperor



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 1297

InläggPostat: 2015-02-03 20:03:30    Rubrik: Svara med citat

Bra teaser med uppbyggd spänning och bakgrund.

Jag har inte sett något Laughing .
_________________
//Kejsare av SISA
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
OrcBoss



Registreringsdatum: 13 mars 2012
Inlägg: 1188
Ort: Cork

InläggPostat: 2015-02-04 22:51:20    Rubrik: Svara med citat

Längre fram kan den här vara intressant http://toofatlardies.co.uk/blog/?p=3638 med mer fordon och åter brittiska paras.
_________________
har inte kunnat få mitt gamla konto att funga.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-06 23:56:58    Rubrik: Karta Svara med citat



Uppåt på kartan är norr.
Väg H9841 går till Bobruysk.

Ryskt anfall från nedre högra hörnet.
Mål - husen söder om sjön. Därifrån skär man av förflyttning över bron, förflyttningar längs den lilla norrgående vägen samt vägen till Bobruysk.

Tyskarna vill helst stoppa ryssen redan i södra änden av kartan. Men måste absolut hålla husen söder om sjön samt randen runt den bruna våtmarken, så att retirerande trupper kan ta sig runt sjön och komma längs den lilla norrgående vägen och sedan över bron.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-15 21:39:09    Rubrik: Svara med citat

Michael kommer med ett bra tips idag, han tyckte att vi skulle prova med att skapa lite mer karaktär på plutonscheferna.

Jag tänkte ta fram en lista med positiva egenskaper och en lista med negativa så får ni slumpa en av varje. Ni får gärna hjälp mig med att bygga upp listorna, det lär behövas. Sex av varje borde räcka.

Positiva
+ En förtroende ingivande och karismatisk ledare som höjer moralen bland sina trupper (+1 på slaget för att bestämma moralen).
+ Pansarjägare, +2 (istället för +1) på slaget för att träffa fordon med pansarvärnsvapen om plutonschefen leder eldgivningen (använder 2 order för att ge order om eld).
+ Kall under eld. Ledaren ger intrycket om att vara helt lugn trots att han är beskjuten. Om ledaren är inom 4" från trupp som är under eld och själv riskerar att bli träffad, ignorerar truppen första chocken varje fas.
+ Aggressiv, en ledare som inte tvekar att gå i närstrid. Om plutonchefen är med och stormar fienden så ökar förlyftningen med +1d6 samt trupperna räknas som aggressiva under närstrid så länge som plutonschefen är med.
+ Bror med granatkastaregruppens chef. När plutonschefen slår för om granatkastargruppen är tillgänglig räknas "4" som "5 och 6". Dvs lite större chans att understödet är tillgängligt.
+ Tydlig ledare. "Command range" 12" istället för 9" eftersom att plutonchefen inte tvekar att ta risker för att nå fram med sina ordrar. Och förlorar chefen en nivå i "cover".
+ Quartermaster. Ledaren har tumme med kvartermästeren så det finns rejält med ammunition. 50% mer eldkraft första skyttet med MMG och HMG.

Negativa
- En plutonschef som antigen ger intrycket av osäkerhet eller verkar tro att läget är illa (-1 på slaget för att bestämma moralen).
- Gammal krigsskada. Plutonschefen kan inte springa.
- En ytterst försiktig plutonschef som är nog med att ta skydd, detta leder till att "Command range" sjunker till 6" men han har också en högre nivå i "cover".
- Dominant - ingen i plutonen vågar agera före chefen. Plutonschefen måste vara den förste som aktiveras i plutonen, om han skall aktiveras under fasen.
- Soldaterna litar inte på plutonchefens bedömning av risker. Det krävs två ordrar för plutonchefen för att få soldater att lämna skydd.
- Soldaterna uppfattar plutonschefen som feg. Det krävs två ordrar för plutonschefen att beordra trupper in i närstrid om han inte följer med.
- Low on ammo. Maskingevär, typ MMG och HMG-teams har minskad eldkraft (-2) om de är utanför plutonchefens command range.

Fler tips behövs, tack för eventuell hjälp.


Senast ändrad av Winroth den 2015-02-16 18:28:23, ändrad totalt 6 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
OrcBoss



Registreringsdatum: 13 mars 2012
Inlägg: 1188
Ort: Cork

InläggPostat: 2015-02-15 21:59:58    Rubrik: Svara med citat

Kan ta en titt i GURPS när jag är mer vaken.

Men just nu förslag på negativ, berusad, kan inte leda eld efter som han ser dubbelt.
_________________
har inte kunnat få mitt gamla konto att funga.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-16 12:25:09    Rubrik: Svara med citat

Funderar hur kraftiga fördelar och nackdelarna får vara.

Jag tycker att Lennart är inne på en mer drastisk nivå än vad jag först hade tänkt mig.

Min tanke var att det inte skulle vara jättekraftiga fördelar eller nackdelar, men det är kanske fel. Ett mer drastiskt angreppssätt ger större karaktär och får ett tydligare genomslag i spelet samtidigt att fega jag är rädd att det påverkar spelet för mycket.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
OrcBoss



Registreringsdatum: 13 mars 2012
Inlägg: 1188
Ort: Cork

InläggPostat: 2015-02-16 15:29:16    Rubrik: Svara med citat

Erik kan ha rätt, inte ta för vilda saker kanske?
LJ
_________________
har inte kunnat få mitt gamla konto att funga.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
MattaSoppa



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 3122
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-16 15:54:04    Rubrik: Svara med citat

Winroth skrev:
Funderar hur kraftiga fördelar och nackdelarna får vara.
Jag tycker att Lennart är inne på en mer drastisk nivå än vad jag först hade tänkt mig.
Min tanke var att det inte skulle vara jättekraftiga fördelar eller nackdelar, men det är kanske fel. Ett mer drastiskt angreppssätt ger större karaktär och får ett tydligare genomslag i spelet samtidigt att fega jag är rädd att det påverkar spelet för mycket.
Om det ska tillåtas "vilda saker", då kan du ju låta dessa leda till +-värden på förbandet.
T ex om du genomför lennarts ide då är den kanske värd -2 på förbandets värde.
Medans de milda för-/nack-delarna ger +-0 på förbandets värde.
_________________
// mvh Mats M
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-16 18:01:42    Rubrik: Svara med citat

Jag tror att det blir lite för komplicerat med för vilda ideer. Jag vill nog ta det lungt första försöket.

Behöver fler negativa egenskaper.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
christer



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 2145
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-16 18:04:32    Rubrik: Svara med citat

Kul ide med egenskaperna. Har just nu inte mycken input kanske:

- Shellshock. Ledaren fryser under artilleribeskjutning, kan inte ge order. Kan temporärt "avsättas" av lägre befäl. Ex. Sr Leader->Jr leader.

+ Quartermaster. Ledaren har tumme med kvartermästeren så det finns rejält med ammunition. Dubbel eldkraft första skyttet (jmf first fire i BP).

- Low on ammo. Maskingevär, typ MMG och HMG-teams har minskad eldkraft (50% ?) om de är utanför plutonchefens command range.
_________________
"The game’s afoot;
Follow your spirit: and upon this charge,
Cry — God for Harry! England and Saint George!”
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-16 18:32:44    Rubrik: Svara med citat

Bra ideer.
Modat och inkorporerat i listan ovan, utom shellchock eftersom att ingen har artilleri i kampanjen ... vilket kanske är en dum idé. Hmmm
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Emperor



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 1297

InläggPostat: 2015-02-16 20:29:15    Rubrik: Svara med citat

Jag tror Erik har rätt, inte alltför vilda saker. Sedan tycker jag egentligen man ska börja med att ha en försiktigt POSITIV grej för varje ledare. Man ska känna att den egna ledaren är något extra. Det blir roligare för spelarna.
Och bara egenskap för den man har som sig själv.

Negativ ska man möjligtvis införa senare.

Mina funderingar:
+1 på förflyttningar (eller superhjälte +1 även på trupp man förflyttar sig med)
Ledaren är Aggressive och ger samma till trupp.
Ledaren har +1 på eget personliga skytte.

Karaktären kan ha den special ability som andra nationer har, ex leda
gevärseld som britterna.

Sedan så har de ofta i scenariorna att försvaren får halv support points medan anfallaren får fullt.
Och det kan man ju också ta in. Någon ledare har en urbra medarbetare som är adjutant utanför kartan, eller har kontakt med högre befäl och alltid får en support point extra...
_________________
//Kejsare av SISA
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-16 22:18:19    Rubrik: Svara med citat

Här haglar det av bra förslag.

Lyfte in den om +1 i support.

Hur kraftiga de skall vara är svårt att veta, lagom så att det märks men inte för mycket så att det stjälper balans eller tar över och dominerar.

Att ge special ablities från andra nationer var en bra idé

Från USA:
MARCHING FIRE!
When a Leader is attached to a Team or Squad and uses two or more Command Initiatives to activate them, they may move with 1D6 and fire at full effect or move with 2D6 and fire with half the normal dice.

Från Britterna
FIVE ROUNDS RAPID!
When a Leader is attached to a rifle Team and uses two or more Command Initiatives to activate that Team, he may add that many D6 to the Team’s firing dice to reflect his controlling their rapid fire.

CONCENTRATED FIRE
When a Leader is attached to a Bren Team and uses two Command Initiatives, the Team may focus their fire against one enemy Team, even when other Teams are present within 4” of the target.

Från tyskarna
MASCHINENGEWEHR
When a Leader is attached to a machine gun team and uses two or more Command Initiatives to direct their fire, he may add that many D6 to the Team’s Firepower dice.

HANDGRANATEN!
When a Leader attached to a Team or Squad uses two Command Initiatives, he may lead a charge against any enemy within 12” preceded by a hail of grenades. Roll 1D6, subtracting 1 if the enemy is in light cover, 2 if in hard cover. On a roll of 1 or 2, one hand grenade has hit the target unit; on 3 or 4, two grenades hit; on 5 or 6, three grenades hit the target. Roll for the effect of these and the Team or Squad may then move with up to 3D6 to try to initiate Close Combat.

Från finnarna
SYÖKSYEN ETEENPÄIN!
When a Leader is attached to Finnish Section or Team and uses two Command Initiatives he may order his men to surge forward. The Section or Team will fire with half the dice, move 1D6 inches and assume a Tactical stance, in that order.

Från tidiga ryssar
UHRAAAAH!
A Soviet Senior Leader may by using all his Command Initiatives order all the sections within his Command Distance that haven’t been activated yet in that Phase, to assault the enemy. Any troops so activated will move with 4D6 straight towards their chosen enemy, each squad dicing for its own movement. They halve their Shock for the Movement purposes (rounding up). Any Squad or Squads which gets within 4” from enemy initiates Close Combat.


Andra listan

Positiva
+ En förtroende ingivande och karismatisk ledare som höjer moralen bland sina trupper (+1 på slaget för att bestämma moralen).
+ Pansarjägare, +2 (istället för +1) på slaget för att träffa fordon med pansarvärnsvapen om plutonschefen leder eldgivningen (använder 2 order för att ge order om eld).
+ Kall under eld. Ledaren ger intrycket om att vara helt lugn trots att han är beskjuten. Om ledaren är inom 4" från trupp som är under eld och själv riskerar att bli träffad, ignorerar truppen första chocken varje fas.
+ Aggressiv, en ledare som inte tvekar att gå i närstrid. Om plutonchefen är med och stormar fienden så ökar förlyftningen med +1d6 samt trupperna räknas som aggressiva under närstrid så länge som plutonschefen är med.
+ Bror med granatkastaregruppens chef. När plutonschefen slår för om granatkastargruppen är tillgänglig räknas "4" som "5 och 6". Dvs lite större chans att understödet är tillgängligt.
+ Tydlig ledare. "Command range" 12" istället för 9" eftersom att plutonchefen inte tvekar att ta risker för att nå fram med sina order. Och förlorar chefen en nivå i "cover".
+ Quartermaster. Ledaren har tumme med kvartermästaren så det finns rejält med ammunition. 50% mer eldkraft första skyttet med MMG och HMG.
+ Släkting med bataljons chefen, +1 i support.

Negativa
- En plutonschef som antigen ger intrycket av osäkerhet eller verkar tro att läget är illa (-1 på slaget för att bestämma moralen).
- Gammal krigsskada. Plutonschefen kan inte springa.
- En ytterst försiktig plutonschef som är nog med att ta skydd, detta leder till att "Command range" sjunker till 6" men han har också en högre nivå i "cover".
- Dominant - ingen i plutonen vågar agera före chefen. Plutonschefen måste vara den förste som aktiveras i plutonen, om han skall aktiveras under fasen.
- Soldaterna litar inte på plutonchefens bedömning av risker. Det krävs två ordrar för plutonchefen för att få soldater att lämna skydd.
- Soldaterna uppfattar plutonschefen som feg. Det krävs två ordrar för plutonschefen att beordra trupper in i närstrid om han inte följer med.
- Low on ammo. Maskingevär, typ MMG och HMG-teams har minskad eldkraft (-2) om de är utanför plutonchefens command range.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
christer



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 2145
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-17 15:28:12    Rubrik: Svara med citat

Emperor skrev:
Sedan tycker jag egentligen man ska börja med att ha en försiktigt POSITIV grej för varje ledare. Man ska känna att den egna ledaren är något extra. Det blir roligare för spelarna.


Mycket kloka ord.

Det negativa kommer ju sedan lätt av sig själv Embarassed
_________________
"The game’s afoot;
Follow your spirit: and upon this charge,
Cry — God for Harry! England and Saint George!”
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-23 14:48:58    Rubrik: Svara med citat

Vi kör med detta inför Bagration kampanjen.

Positiva
+ En förtroende ingivande och karismatisk ledare som höjer moralen bland sina trupper (+1 på slaget för att bestämma moralen).
+ Pansarjägare, +2 (istället för +1) på slaget för att träffa fordon med pansarvärnsvapen om plutonschefen leder eldgivningen (använder 2 order för att ge order om eld).
+ Kall under eld. Ledaren ger intrycket om att vara helt lugn trots att han är beskjuten. Om ledaren är inom 4" från trupp som är under eld och själv riskerar att bli träffad, ignorerar truppen första chocken varje fas.
+ Aggressiv, en ledare som inte tvekar att gå i närstrid. Om plutonchefen är med och stormar fienden så ökar förlyftningen med +1d6 samt trupperna räknas som aggressiva under närstrid så länge som plutonschefen är med.
+ Bror med granatkastaregruppens chef. När plutonschefen slår för om granatkastargruppen är tillgänglig räknas "4" som "5 och 6". Dvs lite större chans att understödet är tillgängligt.
+ Tydlig ledare. "Command range" 12" istället för 9" eftersom att plutonchefen inte tvekar att ta risker för att nå fram med sina order, men förlorar chefen en nivå i "cover" eftersom att han exponerar sig.
+ Quartermaster. Ledaren har tumme med kvartermästaren så det finns rejält med ammunition. 50% mer eldkraft första skyttet med MMG och HMG.
+ Släkting med bataljons chefen, +1 i support.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
OrcBoss



Registreringsdatum: 13 mars 2012
Inlägg: 1188
Ort: Cork

InläggPostat: 2015-02-24 10:54:11    Rubrik: Svara med citat

Ska bli kul att testa det hela på söndag.
LJ
_________________
har inte kunnat få mitt gamla konto att funga.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-24 10:56:21    Rubrik: Svara med citat

Blev lite dålig spridning på förmågorna ... men det kanske är bra.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
christer



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 2145
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-24 14:45:01    Rubrik: Svara med citat

Det går ju att "lotta om" och bara ge ut "unika" egenskaper till varje spelare.
_________________
"The game’s afoot;
Follow your spirit: and upon this charge,
Cry — God for Harry! England and Saint George!”
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MattaSoppa



Registreringsdatum: 31 mars 2010
Inlägg: 3122
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-24 14:53:21    Rubrik: Svara med citat

Jag slog om >>> 8 är nya resultatet.
_________________
// mvh Mats M
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Winroth



Registreringsdatum: 08 oktober 2010
Inlägg: 764
Ort: Uppsala

InläggPostat: 2015-02-24 15:48:56    Rubrik: Svara med citat

Vi behåller som det ser ut. Jag tror att det blir bra så.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Chain of Command Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.54 sekunder att ladda.